Jordgubbs salsa

 
Något som är supergott till köttet och till kyckliingen på sommaren är jordgubbs salsa. Det låter kanske konstigt men jag lovar att det passar perfekt. Jag tycker själv att man ska ha lite starkare marinad till köttet.
 
 
Man kan ha frysta jordbubbar, jag har aldrig testat det då jag vet att jag inprincip alltid tycker det är godare med färska frächa varor!
 
Ingredienserna:
  • 1 Liter jordgubbar
  • 1 tsk salladslök el. 1/2 purjolök
  • 2 msk pressad citronsaft
  • 2 msk olja
  • 1 msk farinsocker
  • 2 msk hackad persilja
  • 1/2 tsk salt
  • 1/2 krm svartpeppar
  • 1/3 krm cayennepeppar
Gör så här:
 
Blanda alla ingredienserna förutom jordgubbarna.
Kom ihåg att hacka salladslöken eller purjolöken lte smått. Inte gott med stora bitar.
Hacka jordgubbarna. Jag brukar först köra dom i en äggskivare och sen hacka med kniv.
Och jag gör båda små och stora bitar.
 
Låt det stå i kylen några timmar sen är det bara att mummsa i sig!! =)
 
Frida
Recept | grillat, jordgubbar, jordgubbs salsa | |
#1 - - Anna:

Detta måste testas!

Upp