Snötårta.

 
Helgens tårta skulle det som sagt vara snöflingor på, och jag hade först ingen aning om vad jag skulle göra. Jag kollade runt på en massa biler och såg en som hade använt mörkblått och tyckte att det var supersnyggt. Så jag visste att jag skulle ha snöflingor och mörkblått men täcka den med vit sp. Så jag hade gjort en massa snöflingor i blått, vitt och grått som skulle få ligga på tork. Jag hade både använt stansar och gjort egna fligor, men när jag väl började sätta dit alla på tårtan så använda jag bara dom stansade och heller inte så många snöflingor som jag trodde att jag skulle använda.
 
Det blev en ganska stilren tårta, alltså helt tvärtemot förra årets tårta ( det tidigare inlägget ).
 
Innehållet var Fazerfluff, hallonmouse och lakritsfluff.
Det var första gången jag gjorde lakritsfluff och det blev så gott.
Jag hade 80 gr lakritsfiskar till 3-4 dl grädde. Åsså innan jag vispade det så hade jag lite äkta lakritspulver för att förbättra samken.
Det blev inte lika fluffigt som ex dumlefluff men oj så gott det var!!!
 
 
 
Frida
Tårtor | Frida Larsson, blå, fluff, snö, snöflingor | |
#1 - - Anna:

Snyggt

Svar: Tack:)
Frida

Upp