Öltårta till Farsdag

 
I morgon är det Farsdag och jag har delat med mig om SAIK tårtan som jag gjort till pappa, har också gjort en öltårta. ( haha där har ni pappas intressen:P )
 
Öltårta är ganska enkelt att göra, några tips:
- Tråd i handtaget så sitter det uppe utan problem, annars blir handtaget lätt för rungt.
- Jag gjorde den lite rund, så det skulle se ut som ett stort fullt glas.
- Skummet har jag gjort av minimarshmallows och marshmallowsfluff. Ta mer minimarshmallows än vad du tror att du kommer att behöva då fluff rinner. Jag ville att det skulle rinna lite så det såg ut som skum rann ner på sidan. Men man vill inte ha så mycket så när du kommer fram så är det inge skum kvar =P
 
 
I år blir det ingen farsdagstårta för mig då vi ska ut och äta i morgon, men ett till kort ska jag pyssla ihop.
 
Frida
Tips, Tårtor | farsdag, farsdagstårta, speciella tårtor, tips, öl, öltårta | |
Upp