New York tårta.

 
Jag gjorde en New York tårta till pappas fördelsedag för två år sedan. Pappa och mamma E hade just varit i New York, så det blev ett passande tema. Men det svåra med en New York tårta, som inte ska vara så stor, är att man kan göra allt möjligt när det handlar om New York!!
 
Trots att det blev en ¨turisttårta¨ så tycker jag att den blev bra. Fick med det viktiga plus att jag gjorde en liten sockergubbe som skulle vara min pappa =)
 
Husen ville jag skulle se lite ¨slarviga¨ ut. Jag skar ut bitar i SP lät dom torka över natten och målade dom med ätbar färg dagen efter. Lät det torka under dagen och satte fast dom med lite ätbart lim. Tycker om att dom är hårda och står helt själv.
Som ni ser tog jag med sakerna som man tänker på när man tänker New York, byggnader, BIG APPLE, gula taxibilar, I LOVE NY, klassiska lysande skyltar och i mitten pappa =)
 
 
Gick all in och färgade fyllningarna i rätt färger.
 
På fredag så kan ni se min pappas 50 års tårta som jag gjorde förra året. Mycket mer stilren!! Tipsar också om en smaksatt sugarpaste =)
 
Frida
Tårtor | New York, Tema, figurer, födelsedag, måla | |
Upp