Enkel 1års tårta.

 
I december så gjorde jag en 1års tårta till en liten tjej. Det skulle få vara första gången tjejen skulle få prova socker på riktigt. Dom berättade att hon skulle få sitta i blöja och liksom bara få slabba runt, vilket jag tycker låter helt rätt =)
Eftersom att dom inte tyckte om SP (Vilket jag skulle rekommendera att ta bort innan man ger till en 1åring) och heller inte smörkräm så blev den spacklad med grädde. Visst man kan inte göra lika mycket med grädde, men flickan är 1 år så det spelar ju inte så stor roll =)
 
Kommer tyvärr bara ihåg en av smakerna vilket var bananmousse, det var i alla fall väldigt barnvänliga smaker.
 
 
Jag började att spackla grädde, annledningen till varför den inte är slät är för att jag ska spritsa mer grädde sen. Detta gjorde jag bara för att få grädde överallt och för att se vars jag ungefär ska ha färgerna.
 
 Klar =) Kuberna är gjorda av marsipan med jordgubbssmak. (supersmarrigt!!)
 
Frida
Tårtor | Barntårta, Ombre, kuber, marsipan | |
Upp