Påskfika

 
Igår tipsade jag om en enkel påskdekoretion man kan ha på sin tårta. Idag tänkte jag tipsa om enkelt påskfika.
Allt jag gör vid påsk verkar vara enkelt, säkert för att man gör så mycket annat vid påsk så man vill inte spendera hela långhelgen med att baka.
 
Det här var vad jag bjöd på förra året.
 
 
 
Kladdkakecupcakes på vit choklad med hallon i. Mascarponefrosting och dekorationerna är kola strössel och chokladägg. Jättegott men något som man gärna äter med sked.
 
Macarons med två olika fyllningar. Den gula är fylld med hallongrädde och den blå är fylld med en laktitsfyllning. Man för den genom att blanda philidelphiaost och lakritssirap (riktig lakrits)
Jag vet inte hur mycket av varje men man får smaka av helt enkelt.
 
 Kokos bollar gjorda på vit choklad, kokos och citron.
Recept på kokosbollar kommer idag fast på nästa inlägg.
 
 
Frida
 
Bakning, Cupcakes, Tips | Macarons, kokos, kokosbollar, lakrits, påsk, påsk cupcakes, påskmuffins | |
Upp