Marmortårta

 
Tror det var i februari jag gjorde den här tårtan (också, blev många tårtor i februari). Min sambos syster var upp en helg och vi skulle både fira hennes och min födelsedag. Hon hade aldrig ätit någon av mina tårtor tidigare så det var dax =)
 
Jag var så sugen på att testa göra en marmor tårta, har sett så många fina. Och jag tyckte det inte verkade speciellt svårt så jag testade. Det blev ganska bra, tycker att färgerna blev jättefina.
 
Jag gjorde en enkel liten färgglad blomma bara för att det skulle hända nå mer.
 
 
Såhär gjorde jag:
 
Valde vilka färger jag ville ha.
Rullade ut som som du ser på bilden
 
Efter det så snurrade jag ihop dom.
Knådade ihop allt och sen kavla ut, så blev det som du ser på bilden
 
Sen så täcker du med den precis som du annars täcker tårtor.
 
Som sagt väldigt enkelt, och man kan ju leka med färger precis hur man vill =)
Lite mer bilder.
 
 
 
Frida
 
Steg för Steg, Tårtor | enkel, enkel tårta, färger, marmor, marmortårta | |
Upp