Tidningstårta

 
Förra helgen så firade vi min morbror som fyllt 60 år. Hans fru ville överraska honom med en tårta så det var superroligt! Han skriver i den lokala tidningen i Skellefteå så jag tänkte att det fick vara grunden för tårtan. Fast det blir en tidining om han.
 
Smakerna blev hallonmouse och mangomouse. Det var första gången jag gjorde mangomouse, den var god och bra smak. Bra om man ska ha bjuda flera personer då smaken är ganska enkel. Funkar också bra till barn. Det var receptet av Linda Runn som jag använde. Förövrigt så älskar jag hennes blogg, synd bara att hon inte är aktiv i den längre.
 
 
 
Så blev tårtan =) Sydsvenskan var alltså första tidningen han jobbade på och Norran jobbar han på idag. Sidonumren 19 och 56 är då när han är född 1956. Noterna är för att han gillar musik och älgen är för att det är Norrans logga.
 
 
Min morbror gillar att göra knivar så jag gjorde en av hans och skrev en bit på texten som han hade skrivit till kniven. Roligt att få göra en kniv, var min första. Bladet var lite speciellt att göra då det inte är slätt, men ja jag tycker att det blev bra.
Vårda den som vårdas bör är en sak som min morbror har skivit och det är en av mina favoriter!
 
 
Jag gjorde en kopparkastrull då han gillar att laga mat. Sen så tyckte jag att det var roligt att skriva lite om kopparhistorian. Den faktan hittade jag på Kopparsmedjans hemsida som ni kanske kan se=)
 
 
Den här bilden behöver självklart ingen förklaring men jag gjorde siffrorna i färgen Jade och sen så använde jag pulver för att det skille hända något. Pulverfärgerna jag använde var svart och grön. Tycker att det blev en härlig skogskänsla.
 
Som sagt superrolig tårta att göra, tycker om att göra personliga tårtor och det passar ju verkligen när man fyller jämt.
 
Frida
 
Tårtor | 60 års tårta, födelsedag, födelsedagstårta, personlig tårta, tidningstårta | |
Upp