Födelsedagsfika

 
Förre helgen fyllde min sambo år så på söndag så komme familjen och fikade. Jag tycket inte att man ska ha för mycket fika, visst det ser maffigt ut men det kommer aldrig ätas. Åsså vill man inte att gästerna ska känna sig så tvingad att äta sig jätte mätt bara för att bordet såg maffigt ut =P
Jag brukar oftast bjuda på tre fyra saker, något större ex. muffins, bulle osv. En mittemllan kaka åsså en mindre typ chokladbolls stor, å ibland nått mer.
 
I Söndags så hade vi en av min sambos favoriter, Pitekaka. Å Manuelas Chocolate Chip Dough Brownies och två olika Macarons lakrits och citron/vit choklad.
 
Delar en bild igen på min supersöta servis ;)
 
 
 
Fyllningen till lakritsmacarons är Philidelphiaost och lakritssirap, enkelt och otroligt gott.
Fyllningen till citron/vit choklad macarons är lemoncurd och smält vit choklad blandat med Philidelphia ost.
Det var första gången jag gorde den med citron, kommer att bli fler gånger!!
 
Inte den vackraste men det var så här jag fyllde dom.
 
Frida
Bakning, Recept | Brownie, Cookie dough, Lemon, Macarons, Pitekaka, citron, fika, födelsedag | |
Upp