Baby Shower Ruffle Cake

 
Förra helgen så skulle min sambos syster på Baby shower och jag fick äran att göra tårtan =) Dom ville ha en Ombre Ruffle cake i blått men vimplar där det stod BOY. 
Dom valde smaker som mama to be gillar så det blev en väldigt chokladig tårta, vilket aldrig är fel ;)
Saftig chokladbotten men tre olika fyllningar, ljus choklad, mörk choklad och hallon. Frägade chokladen svart så allt var chokladigt och mörkt och dom rosa hallonen stack ut.
 
Kom ni ihåg tidigare då jag sa att man kan färga smörkrämen i den färg sockerpastan ska vara så ifall det syns igenom så är det samma färg. Tyvärr finns det alltid någonstans man kan se igenom. Ruffel cake är cirklar man skär ut, plattar ner kanterna på en skumgummi bit som jag har lagt under duken, sen skrynklar man till den lite med fingrarna och sätter dit den på tårtan. 
Tårtan var en ombre så i blått så jag färgade smörkrämen mörkare blå, blå och vit.
 
Har tyvärr ingen bild då jag bara har smörkrämen på men däremot har jag en bild då tårtan är skuren då ser man lite hur jag spacklade smörkrämen.
 
Här ser ni också färgerna i tårtan.
 
 
Måste bara säga att jag älskar ruffle cake, tycker att dom är så otroligt fina!! =)
 
 
 
Jag hade så tur att jag fick jättefina bilder av dom som var på baby showern.
Dom jag fick bilderna av var min sambos syster @malinfre på instagram ( riktigt duktig på att pyssla )
@leewahlberghanna och lenakronvald.blogg.se
 
Frida
 
Tårtor | Hallon, Ombre, Ruffle cake, baby, baby shower, blå, choklad, pojke, vimpel | |
Upp