Födelsedag i färgerna vitt och lila.

 
För några veckor sedan så fyllde jag och min syster år och vi bjöd släkten på fika. Jag skrev ett inlägg tidigare om ett fika med vintertema som vi hade för två år sedan. Så i år så hade vi bara färger som tema, lila och vitt.
 
Det var första gången som jag gjorde en tårta som bara var täck med smörkräm, vilket var jättekul men lite pilligt. Det var svårare än vad jag trodde att få fram rätt mängd färg.
 
Här är i alla fall bordet. Fruktansvärt dåligt ljus i rummet, lite tråkigt när man har bakat något fint och får inga bra bilder...men men
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Supersaftiga morotsmuffins men ett ord på. Sa till gästerna att man skulle ta det ord som man tycker passar in på en själv. Muffinsformarna var lila, frostingen vit och brickan var lila.
 
 
Haha här är mina cake pops (snapchat i bilen påväg dit ) dom är fyllda med ballerina kladdkaka.
 
Mina Macarons (som sagt sjukligt dåligt ljus) Smaken var lemoncurd och vit chokad.
 
 
Åsså slutligen tårtan som hade fyllningarna hallonmousse och kolakräm. Kolakrämen är så god att man bara skulle äta den!
 
 
 
På torsdag kommer det upp en frosttårta =)
 
Frida
 
 
Bakning, Cupcakes, Tårtor | Macarons, Tema, blommig tårta, cakepops, cupcakes, fika, födelsedag, födelsedagsfika, lila, muffins, täckt med smörkräm, vitt och lila, våningstårta | |
#1 - - Emma -Merakibeauty.se:

åh så gott allt ser ut!

Svar: Roligt att du gillar det=) jag ser att jag måste nog börja hälsa på din blogg=)
Frida

#2 - - Veronica Wallgren:

Åh vad gott! Grattis i efterskott! :)

Svar: Tack =)
Frida

Upp