Lastbilstårta

 
För några veckor sedan så gjorde jag min första lastbilstårta. Det var min pappa som fick den när han fyllde år, eller ja när han firades =)
 
Den är inte så stor, vilket jag tycker alltid gör det svårare. Det känns som om man ska få in så mycket på en liten yta, vilket inte går så man får välja bort lite saker. Men ja för att vara min första och med kort tid på sig så tycker jag att den blev helt okej =) Passade på att prova lite nya chokladfyllningar som blev riktigt supergoda =)
Det verkade som om pappa blev nöjd, och det är väl huvudsaken då det är hans tårta!
 
 
 
 
 
 
Vill bara säga att snart är det inte så länge kvar innan det kommer upp julsaker här =D Jag julpyntar den 15 november...inte länge kvar nu!!! =D=D
 
Frida
Tårtor | födelsedag, födelsedagstårta, lastbilstårta, åkertårta | |
#1 - - Soufia :

Hej Frida,
Googlade på latsbilstårta och hamnade på din sida. och såg din fina tårta :)
Jag vill gärna ha recept och hur du har gjort den (?) om det går bra

Hälsningar
Soufia

Svar: Hej. Roligt att du hittade hit😊 tyvärr så kommer jag inte ihåg vad jag hade för fyllningar i tårtan. Men gjorde bottnarna i en långpanna och skar då hur bred lastbilen skulle vara. Hytten formade jag efter jag fyllt tårtan och den hade fått stå och stelna en stund. Jag ville ha sluttningen fram för att allt inte skulle vara rak. Skar också ”bak” på hytten då inte det ska se ut son allt går ihop. Sen så spackla jag och la på sockerpasta. Tänk på att låta den stå i kylen länge innan du täcker den och att när du staplar den så linda plastfolie ordentligt runt om så inte allt glider ut. Annats kan Du göra en form av kartong när du ska fylla tårtan så att allt håller sig på plats. Hoppas att jag var till hjälp annars hör av dig igen!
Frida Larsson

Upp