Baby Shower Ruffle Cake

 
Förra helgen så skulle min sambos syster på baby shower och jag fick äran att göra tårtan. Det blev en blå ombre ruffle cake men en vimpel på där det stod boy. Dom valde smakerna på tårtan efter vad mama to be gillar, det blev mycket choklad, vilket aldrig kan bli fel eller hur ?!
Det blev en saftig chokladbotten med tre olika fyllningar, mörk choklad, ljus choklad och hallon.
Jag färgade chokladen svart då färgerna blev chokladiga och mörka vilket gjorde att den rosa färgen på hallonen verkligen syntes.
 
Det finns många olika typer av Ruffle Cake, den här är gjord av en massa cirklar. Man skär ut en massa cirklar, lägger dom  på en skumgummi som jag har under min bakduk och plattar till kanterna. Sen krusar man till dom med fingrarna och sätter fast den på tårtan.
Vilket gör att ibland kan man se igenom så man ser smörkrämen, nästan oundvikligt. Så jag färgade smörkrämen i tre färger, blå, ljusare blå och vit (ombre)
Så om man skulle se igenom så är det samma färg som sockerpastan.
 
Tyvärr glömde jag ta en bild på den spacklade tårtan men har en bild då den är skuren, så man ser på den.
Här kan du också på färgen i tårtan, hur väl hallonen syns.
 
 
 
 
Älskar Ruffle Cake!! Tycker dom är så himla fina!! =)
 
 
 
Tackar alla som jag fick så fina bilder av! Jätte roligt att få bilder då den både är skuren och på rätt ställe =)
Dom jag fick bilder av är min sambos syster som heter @malinfre på instagram
@leewahlberghanna och lenakronvald.blogg.se
 
Frida
Tårtor | Blåbär, Chokladtäckt, Hallon, Ombre, Ruffle cake, baby, baby shower, smörkräm, tips, vimpel | |
Upp