Höstiga Choklad Cupcakes

 
Förra veckan så gjorde jag riktigt goda höstiga choklad cupcakes. I smeten hade jag både kakao, massa choklad smält i smöret och hackade chokladbitar. Så dom är ganska tunga men supergoda! =)
Eftersom att muffien var så tung så gjorde jag en lätt Mascarponefrosting på. Mascarponefrosting låter kanske som om det vore tung, men det är det absolut inte så den passar perfekt till ex choklad eller kladdiga muffins.
Fyllede cupcaken med mosade hallon.
 
Jag gjorde några löv av SP, färgade SP gul, orange, grön och jade. Målade sen med pulver på dom, vilket var första gången jag gjorde och jag tycker att det blev supersnyggt!! Vissa löv blev verklighetstrogna och andra så blev bara färgerna så mycket finare!
Man blir verkligen sugen på att göra fler! Jag är riktigt riktigt sugen på att göra en hösttårta med en massa löv på =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På onsdag så kommer bilder upp på en babyshower tårta ( supersöt )
 
Frida
 
Cupcakes | Hallon, Pulverfärg, cupcakes, frosting, färgad SP, höst, löv, mascarpone | |
Upp