Favorit i repris

 
Förra helgen så gjorde jag en frosttårta till min kusin som fyllde år. Han är galen i Olaf!!
Dom hade sett bilden på min förra frosttårta och ville ha en likadan, och ja jag har bara ändrat vars barnets namn står men annars är den väldigt lik.
 
Smakerna är dumlefluff och hallon. Jag fick själv välja vilken chokladsmak det skulle vara så självklart valde jag dumlefluff.
 
 
 
 
Jag blev himla nöjd över att jag fick blomman längst upp på tårtan att stå.
 
 
Dumlefluff recept.
 
  • 180 gr dumle
  • 3 dl grädde
Häll 3 dl grädde över ett vattenbad
Klipp dumlen i hälften och lägg ner det i grädde
Grädde får aldrig koka
 
Rör om lite då och då
När dumlen har smält så häller du över dumlegrädden i en låda ( brukar ta matlådor ) täck med plastfolie. Det får inte vara någon luft mellan grädden och folien, allt ska vara täckt.
Sätt på locket och ställ in den i kylen över natten
dagen efter är det bara att vispa, börja med att vispa försiktigt för att sen öka
KLART!
 
Frida
 
Recept, Tårtor | Barntårta, Frozen, dumlefluff, frost, frozen fever, olaf | |
Upp