Dockskåp under renoveration

 
När jag och min äldre syster var små så fick vi ett dockskåp av min gammelfarfar som han hade gjort själv. Eller ja det är inte riktigt ett vanligt dockskåp utan ett barbie dockskåp. I sommar så kom jag och min syster överrens om att jag skulle få ta det, så nu håller jag på att renovera upp det då det har stått ute i cykelskjulet i massor med år. Min syster gjorde ett försök till att renovera det när hon var yngre så då blev det lite målat.
 
Det är ganska stort då det är två våningar plus en vind och en ganska stor balkong. Det är ganska mycket jobb och jag kommer att vilja ha det perfekt, man ska älska det som vuxen! Som sagt jag håller på att renovera det och jag kommer hålla er underrättade och lägga upp bilder så ni får se hur det går =) Så nu ska jag lägga ut lite bilder i efterhand i några inlägg =)
 
Såhär såg det ut under första vändan. Då så tog jag bort mattan på golvet och jag kan säga att gammelfarfar gjorde inge fuskbygge =P
 
 
Här håller jag på att rengöra hela huset, en riktigt grovgöra då det har stått dåligt till i sååå många år.
Till höger så är den rengjort, längst upp till vänster så håller jag på förfullt och som ni då förstår så är längst ner till vänster fortfarande orört.
 
 
Frida
Pyssel | barbie dockskåp, dockskåp, gammalt blir nytt, renovera dockskåp, renovering | |
Upp