Hemmagjord lampskärm

 
Jag julpyntar väldigt tidigt och i år insåg jag en nackdel med detta. När jag skulle plocka bort julen så hittar jag inte kjolen till lampskärmen. Så nu har det stått utan kjol i lite över två veckor. Vilket inte är så fint och ljuset blir otroligt starkt.
 
Så idag så gjorde jag en egen lampskärm. Superenkelt, billigt och gick väldigt sabbt, och jag så himla nöjd med den. Blev riktigt bra!! Så idag vände jag nackdelen till en fördel.
 
Så här såg lampan ut utan kjol. Och materialet som jag använde.
 
 
1. Det är alltså tygbitar i långa långa remsor, jag valde att använda den som är längst upp på bilden. Jag köpte en påse med lite olika färger på secondhand för bara småpengar. Så som sagt lampskärmen är billig.
 
 
 
2. Sen så lindade jag in tyget bara runt runt på den runda ramen längst ner. Sen så körde jag över och under hela vägen. Började längst ner. När den var klar fortsatte jag till nästa del av ramen.
 
 
3. Klar med alla delar av ramen. Dom korta bitarna som blir över längst upp lindar jag runt den övre runda ramen. Och dom små bitarna som blir över stoppar jag bara in mellan tygen så dom inte syns, eller ligger på glödlampan.
 
 
KLAR =D så himla nöjd med den och så fint med lite färg =)
 


Frida
Inredning, Pyssel | DIY, Frida Larsson, billig lampskärm, egen lampskärm, gör det själv, hemmagjord lampskärm, lampskärm, spartips | |
Upp