Julbakning

 
Hur går det för er? har ni bakat klart allt till jul?
Jag trodde jag var nästan klar till idag. Jag har gjort knäck, pepparkakor och rocky road. Och idag skulle jag göra mina saffransbullar. Jag gjorde en deg och gjorde mina vanliga bullar av halva degen och testade ett nytt recept med den andra halvan.
Dom vanliga blev inte alls bra eftersom att jag råkade kavla degen för tunt så det blev bara nå runda platta saker. Så det är bara att göra nya någon annan dag!! Känns lite sådär.
Men det nya receptet jag tesatde var att göra saffaransbullar med bitar av ljus choklad och kanel. Det blev sött och gott=) Kanske lite mer saffran i degen, men jag tycker att dom blev goda.
Så jag har få fika ifall någon skulle komma.
 
 
Hade några från familjen på fika här igårkväll=) Så dom fick smaka på allt gott.
 
Frida
Bakning | Knäck, Rocky road, Saffran, pepparkakor, saffransbullar | |
Upp