Minionstårta.

 
Gjorde en Minionstårta för ett tag sen till min kusin som fyllde år. Jag har gjort en Minionstårta förut men då den bara var till tio personer så kunde jag inte ha med lika mycket på den. Men den här skulle räcka till ca 16 personer så då fanns det mer plats att jobba på.
 
Det är en vanlig vaniljbotten, innehållet är citronmousse och hallonmousse. Smörkräm med vit choklad. Allt förutom den svarta sockerpastan har jag gjort själv.
 
Ctronmousse receptet är från Linda Runn ( www.lindarunn.se )
 
Ingredienser:

  • 2 dl Grädde
  • 2 dl créme fraice
  • 0,75 dl socker
  • 1/2 dl saft och skal från 1 citron
  • 3 gelatinblad
    ( om jag dubblar receptet så tar jag mindre geletinblad. )
Gör så här:
 

Lägg Gelatinbladen i vatten i 5 minuter.
Riv skalet från citronen.
Tryck ut saften ur citronen och häll det i en liten skål.
Vispa socker och créme fraiche så det tjocknar lite.
Krama ur gelatinbladet och lägg det i citronsaften, mikra några sekunder så gelatinbladen smälter.
Häll saftenblandningen och skalet i créme fraich.
Vispa upp Grädden.
Vänd ner citronblandningen i grädden, ta lite i taget tills allt är jämnt blandat.
 
KLART=)
 
Ta lite mindre gelatinblad och ha det som efterrätt med jordgubbar istället! Supergott!!!
 
 
 
Målade ögat för att få lite mer i liv i det. Använde mörkbrun och mörkguldig färg =)
 
 
Dom små bananerna är gjorda av SP och ritade det svarta med en penna med ätbarfärg.
 
 
Frida
 
 
Recept, Tårtor | Minions, Sockerpasta, citron, födelsedag, hallon, recept | |
#1 - - Embla:

Den är nästan lite för gullig för att man ska vilja äta den, haha.

Svar: Haha det är något speciellt över Minionerna =P
Frida

#2 - - Carro - Geek n' Gaming:

Underbart! Älskar alla detaljer och de små bananerna :3 Kan dock tänka mig att det ultimata hade varit att göra en banan och choklad kaka, men det är antagligen bara för jag älskar just den kombon :P Kramisar Carro

Svar: Jo dom smakerna hade passar det temat :) älskar också banankaka med choklad, men brukar ha valnötter i den också :)
Frida

#3 - - Iz:

Men wow! Du är riktigt duktig!

Svar: Tack! ☺️
Frida

#4 - - Hanna:

Vilken cool tårta!

#5 - - Annster:

Cool tårta!
En sådan hade jag inte tackat nej till :)

#6 - - Johanna:

Helt otrolig ju!! :D

Svar: Å tack snälla:)
Frida

#7 - - Louie:

Väldigt söt och fin! :)

Svar: Tack ☺️
Frida

#8 - - Elina:

Häfigt! SÅ talangfullt!

Svar: Å tack snälla:)
Frida

#9 - - Robex Lundgren:

söt

#10 - - Sofia Karolina Flink:

Åh så fin! Trist att sätta kniven i den bara!

#11 - - Ebba K:

Sååå söt!

Svar: Tack :)
Frida

#12 - - Jasmine:

Vilken söt tårta!

#13 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så söt

Svar: Tack =)
Frida

#14 - - melwinssenablogg.blogg.se:

vilken fin tårta

#15 - - Emelie:

Gud vad duktig du är!!
Är själv ganska intresserad av bakning så om du vill kan du gärna gå in på min blogg och kolla på mina Chocolatechip cookies! :) Men inget måste ;)
XOXO // Emelie

Svar: Tack så mycket :)
Dom såg jättegoda ut. Själv gjorde jag en kaka i helgen som inte heller är då dum, chocolate chip cookiedough brownie :)
Frida

#16 - - Michelle:

Men så fin! :)

#17 - - Olivia :

SÅ GRYM!

#18 - - Cissi :

Jag säger bara WOW! Så fantastiskt fin.. Lika god också? :))

Svar: Tack =D haha absolut:) älskar Linda Runns citronmousse! :)
Frida

#19 - - Anonym:

Du är grym! Mycket imponerad..

Svar: Tack snälla :)
Frida

#20 - - Anna:

Så otroligt bra gjord! Imponerad till tusen

Svar: Åå tack så mycket! :)
Frida

Upp