Red velvet cakepops


Igår så träffades släkten och åt lunch tillsammans. Jag hade gjort cakepops att ha till kaffet, jag valde red velvet just eftersom att den är röd. Men det är också väldigt god! Jag är egentligen inte så förtjust i vit choklad, men till red velvet så är det supergott =) 
52 stycken, mindre snygga, blev det. Ville göra något rött mönster på dom så att det skulle vara mer juligt, och har man då gjort en så kan man inte ångra sig så det är bara att fortsätta. 





När jag gör red velvet så använder jag receptet från sockerrus.

Tips! Om man ska färga kristyr, sp eller något annat i en mörk färg. Färga det du ska ha dagen innan, då färgen blir mörkare om den får gotta till sig några timmar.  På så sätt slipper du använda så mycket pastafärg=)

Frida
Bakning, Tips | cakepops, jul, red velvet, vit choklad | |
Upp