Halloween Cakepops

 
Snart är det Halloween och jag tycker faktiskt att det ska bli ganska roligt!!
Men nu hade jag tänkt dela med mig av förra årets halloween bakning =) 
Jag gjorde en jätte god och lite obehaglig cakepop. En red velvet cakepop täckt med vitchoklad och dekorarad som ett öga som satt på en gaffel. Jag valde red velvet för att jag tyckte att det skulle vara roligt och det var rött inuti =)
 
Red velvet och vit choklad passade jätte bra ihop.
Red velvet receptet är från sockerrus, tycker att det är det bästa jag har hittat.
 
Tyvärr så kan jag inte ta åt mig idén utan jag satt och kollade runt och såg en massa som hade gjort dom så jag var tvungen att testa!
Jag köpte plastgafflar som var lite hårdare än vanliga åsså var dom silver, så dom såg ut som riktiga gafflar.
Jag gjorde två omgångar av dom och dom blev bättre andra gången, då jag helt klart målade snyggare ögon!!
 
Första försöket
 
Andra försöket
 
 
 
Gjorde också enklare cakepops. Jag kommer inte ihåg smaken, men jag gissar på att det var någon typ av choklad ;)
Jag smälte vit choklad och färgade den orange. Ritade ansikten men en penna (ätbar färg i pennan)
 
 
Trevlig helg på er!!
Kommer inlägg om Halloween, både pynt och mer bakning!!
 
Frida
Bakning, Tips | Cake pops, Halloween, Red Velvet, pumpa, tips, öga | |
Upp