50 års tårta

 
Nu ska ni få se pappas 50 års tårta, som sagt den är mycket mer stilren än den han hade när han fyllde 49.
När jag frågade pappa om hur han ville att den skulle se ut så sa han - Brun.
Okej nå mer? frågade jag direkt. Han pekar på en brun bänk och säger - mörkare brun än den här.
Japp mörkbrun är ju en spännande färg och jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle göra!!
Men pappa fyller år i september och börjar hösten komma så jag började tänka på löv och höstiga färger. Kom på att jag hade en metallic färg som är lite mörk guld/koppar. Men jag tänkte att den fortfarande skulle vara enkel och vips så fick jag en bild i huvudet på hur tårtan skulle vara =)
 
 
 
Jag tycker inte om att färga mörka färger eftersom att det tar så himla lång tid innan man får den färg man vill ha. Så oftast när det är mörka färger så köper jag dom färgade och klara.
På den här tårtan beställda jag ett märke som jag aldrig hade provat men hört gott om.
Märket heter Satin Ice och det var superlätt att jobba med. Så ska jag beställa nå mer mörka färger så kommer jag absolut alltid att ta det märket!! Den kommer praktiskt i en liten minihink också.
Den här SP smakar choklad, vilket jag var lite skäptisk mot, men det var riktigt gott! Smakar som godisarna man köpte när man var liten, kostade en krona och dom var fyrkantiga och smakerna var kola ( beige) frukt (rosa) choklad ( brun). Smakar typ exakt som chokladgodisen.
 
Frida
Tårtor | 50 år, brun, födelsedag, satin ice | |
#1 - - Anna:

Snyggt!

Svar: Tack:)
Frida

Upp