Frozen fever.

 
I december så gjorde jag en födelsedagstårta till mitt kusinbarn, temat var Frozen fever. Jag kände mig jätte efter då jag inte viste att det hade kommit ut en kortfilm!
Så jag satte mig ner och kolla på den och sen började jag spåna på ideér.
Jag kommer tyvärr bara ihåg en av smakerna på tårtan, dumlefluff. Vilket jag typ rekomenderar på alla tårtor till barn.
 
Så här blev den i alla fall =)
 


Blommorna som det står Elsa så är lite pilliga just för att bladen är ganska sköra, lätt att råka bryta av ett blad.
Så jag gjorde någon extra så man slipper paniken.
Blommorna är gjord i SP och jag gör dom några dagar i förväg så att dom hinner stelna. Kom ihåg att sätta dit floristtråden innan blommorna hinner stelna, annars kommer den att spricka om man försöker sätta dit den efter.
 
Jag har pratat förut om att pennor med ätbarfärg är superbra och att man ska verkligen ha sånna hemma. Här är en sådan gång. Ränderna på tårtan, ansikterna på dom små gubbarna och det blår runt Olaf mun är ritat med såna pennor. Snabbt och smidigt.
 
Frida
 
Tips, Tårtor | Barntårta, Frozen, Penna, floristtråd, tips | |
Upp