Roligt ägg tips

 
När jag och mina systrar var små överraskade våra föräldrar oss med chokladägg till frukosten. Alltså vanliga ägg men när vi knackade på dom så var det choklad i dom. Tyvärr så kommer jag inte riktigt ihåg det här men jag kan bara tänka mig och mina systrars glödje! =)
 
Mina föräldrar brukar ibland fara till st-holm under påsk och för något år sedan så överraskade jag dom med chokladägg. Tänkte att dom skulle få ha något roligt bilgodis =)
 
Man behöver ägg, choklad, spitspåse och en nål. TIPS gör dom lite innan dom ska ätas, äggskal ska torka och choklad stelna.
Choklen jag använde var Fazer, Marabou, Nougat och Geisha
  • Du gör ett litet hål i ägget med nålen mindre än 1 cm (Jag gjorde hålen vad jag kallar neråt på äggen, den bredare delen)
  • Töm innehållet, det kan vara lite pilligt. Men fortsätt att använda nålen när du ska tömma.
  • Skölj ur ägget NOGA och låt tårka, Jag lät mina torka under natteni diskstället med hålet neråt.
     
  • Smält chokladen och häll över det i en spritspåse, gör en ganska litet hål på spritspåsen. Spritspåsen ska helst gå in i hålet på ägget för att det ska gå lättare att fylla.
  • När du fyllt äggen så måste du låta chokladen stelna
Man kan sen om man vill måla äggen. Eftersom att jag inte är bra på det så gjorde jag inte det =P
Men jag vek en påse av ett jättefint presentpapper.
 
 
 
 
Frida
 
Tips | Chokladägg, choklad, påsk, ägg, överraskning | |
Upp